CD 1: 1. Terra Firma, 2. Innocente, 3. Aria, 4. Fallen Icons, 5. Underwater, 6. Myth, 7. Nature's Kingdom, 8. Daylight, 9. Temptation, 10. Poems for Byzantium, 11. Amongst the Ruins; CD 2: 1. Silence (remixed by Airscape), 2. Flowers Become Screens (remixed by Deepsky), 3. Inner Sanctum, 4. Nature's Kingdom II
Ciê¿ko oceniaæ takie p³yty jak "Poem". Z jednej strony to wci±¿ robota, za któr± jest odpowiedzialny Bill Leeb oraz Greg Reely i Chris Peterson, a z drugiej to "Poem" zawiera jeszcze bardziej przystêpny, ¿eby nie rzec komercyjny od "Karmy" materia³. I pomimo, ¿e to wszystko tu jest s³odkie, spokojne, to ja osobi¶cie lubiê t± p³ytê. Jak na "Karmie" mamy ca³y zestaw go¶cinnych wokalistów, jednak brakuje mojej "faworyty" - Kristy Thirsk. S± jednak kawa³ki, których da siê pos³uchaæ, do moich ulubionych zaliczam: "Terra Firma" (brak s³ów, tylko pojêkiwania i chóry gregoriañskie, wszystko na najwy¿szym poziomie), "Aria" (trochê szybszy rytm, na wokalu Mediaeval Babes), "Nature's Kingdom" (pe³en melancholii kawa³ek z g³osem Kirsty Hawkshaw). Poza tym mamy tu bardzo ciekawe dwa instrumentalne kawa³ki, trochê w stylu starego (sprzed "Semantic Spaces") Delerium. D³ugie, ambientowe pejza¿e, z elementami muzyki etnicznej. Wra¿enie robi szczególnie ten drugi, a ostatni na p³ycie - "Amongst the Ruins". Limitowana edycja "Poem" zawiera dodatkowo kompakcik z czterema nagraniami. S± to remiksy "Silence" i "Flowers Become Screens" i dwa nowe kawa³ki - "Inner Sanctum" i druga wersja "Nature's Kingdom" (z wokalem Jennifer McLaren). P³yta tylko dla tych, co lubi± "Karmê", przeciwnicy tej p³yty niech siê trzymaj± z daleka, bo w ogóle nie strawi± "Poem". Mi brakuje tego mrocznego klimatu znanego z wcze¶niejszych p³yt, ale te ¿eñskie wokale potrafi± ukoiæ do snu. Aha, nieporozumieniem najwiêkszym wg mnie jest "Daylight" z g³osem Matthew Sweet'a, który nijak mi pasuje do muzyki Delerium. To jednak tylko wypadek przy pracy.