¤ Necessary Response - Blood Spills Not Far From the Wound ¤



Out of Line 2007

Ocena:
3

1. Intro, 2. Spilling Blood, 3. Forever, 4. Vapor, 5. This Distance, 6. Tomorrow, 7. For All the Lost, 8. Dying in the Worst Way, 9. Elements, 10. Devotion


Niewiele mogê powiedzieæ o drugiej (w³a¶ciwie pierwszej) twarzy Daniela Graves'a a.k.a. (Daniel) Long czyli Aesthetic Perfection. Swego czasu ograniczy³em tê 'komitywê' raptem do pobie¿nego os³uchania siê z kawa³kiem "Coward" (debiut-album "Close to Human", 2005), któren to ukaza³ siê m.in. na koncertowym DVD "Out Of Line Festival vol 2", ponadto praktycznie w ca³o¶ci mo¿na go zobaczyæ za po¶rednictwem blogu MySpace.com.

Pierwsza refleksja, która nasuwa siê w³a¶ciwie w chwili rozpoczêcia sesji z "Blood Spills Not Far From the Wound" to olbrzymie podobieñstwo "Spilling Blood" do wspomnianego "Coward". Byæ mo¿e jest to celowe zagranie, które ma przekonaæ do Necessary Response fanów Aesthetic Perfection, chocia¿
autor zarzeka siê jakoby jego nowy projekt kroczy³ do s³awy zupe³nie inn± drog±. Mnie siê natomiast po prostu wydaje, ¿e Graves chcia³ w ten sposób stawiæ czo³a 'syndromowi drugiej p³yty', staj±c siê dziêki temu posuniêciu bohaterem pierwszego i jak mniemam jedynego aktu;-).

Zasadniczym wyró¿nikiem obu szkiców muzycznych jest metoda prowadzenia linii wokalnej a w³a¶ciwie fakt, ¿e Graves na "Blood Spills Not Far From the Wound" raczy '¶piewaæ'. Beznamiêtnie, do¶æ p³asko, za to bezb³êdnie, zgodnie z lini± melodyczn±, czyli zupe³nie tak jak czyni to Tom Shear, czego przyk³adem niech bêdzie chocia¿by utrzymany w konwencji kompozycji znanych z ostatnich albumów Assemblage 23 "For All the Lost ". A propos podobieñstw: "Vapour" i "Devotion" pora¿aj± i¶cie 'spinath'owsk± inwencj±', "Dying in the Worst Way" przypomina najbardziej nietypowy numer "Future Prophecies" (Destroid), czyli "Sir William".

Muzycznie jest to mieszanka modnych tanecznych brzmieñ, powsta³ych w rezultacie po³±czenia futurepopowych melodii z technoid, czêsto dysonansowanych prostymi fortepianowymi projekcjami. Ma³o nowatorskie, aczkolwiek skuteczne. Zdarzaj± siê te¿ wyj±tki. Umiarkowan± porcjê break'ów przynosi np. "This Distance". Nie jest to kompozycja wybitna, aczkolwiek nale¿y j± (w pewnym sensie) otoczyæ swoistym rêkawem sorbcyjnym, ¶wiadczy ona bowiem o szerokim spektrum zainteresowañ muzycznych jego twórcy (przez industrial, indie, new wave, black metal, folk, gothic, rock po gansta rap), przede wszystkim jednak o próbach wniesienia czego¶ wiêcej do swojej muzyki ponad np. dos³owno¶æ czy zamierzon± niedojrza³o¶æ muzyczn± (infantylizm w sferze kultury masowej jest przecie¿ trendy;-)).

"Blood Spills Not Far From the Wound", czyli piosenki bez konkretnego przekazu polane ³agodnym elektronicznym sosem, powinny przypodobaæ siê rozmi³owanym w twórczo¶ci Assemblage23, Spektralized, etc... - pozostali mog± sobie j± odpu¶ciæ;-).

-- vigoslugbait [30 marca 2007]



ostatnie recenzje autora:
Keluar - Pangua -- [9 grudnia 2015]
Architect • Sonic Area • Hologram_ - We Are the Alchemists -- [9 grudnia 2015]
Covenant – Last Dance -- [12 czerwca 2013]
Slave Republic - Quest for Love -- [17 lutego 2013]
Depeche Mode - Heaven -- [4 lutego 2013]
  wiêcej...

powrót do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Decondition ‎&…
Maison Close –…
Nyodene D – Eden…
Consumer Electronics…
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciñski - We ar…
Jan Grünfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Déce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
wiêcej »

polecamy | wiêcej »

© 1996-2024 postindustry.org


wygenerowane w 0.016 s.