¤ Scorn - Anamnesis: Rarities 1994-98 ¤



Possible / Invisible
1999

Ocena:
4

1. Almost Human, 2. Maker of Angels, 3. Scorpionic, 4. Geeked (original), 5. Get up, 6. Wallpaper Dub, 7. Trap, 8. Tamper, 9. Beat 2 Version, 10. State of That, 11. Dreamscape (unstable sidereal oneiroscopic mix)


Podczas gdy niektórzy zdążyli już pogrzebać Scorna wśród martwych, Mick Harris pod koniec 1998 roku ogłosił rozpoczęcie prac nad siódmym już z kolei premierowym materiałem najsłynniejszego z jego projektów. Aby umilić oczekiwanie na nową płytę, Harris postanowił za pośrednictwem swojej własnej breakbeatowej oficyny Possible we współpracy z amerykańską wytwórnią Invisible wydać płytę zawierającą nie wydane wcześniej oraz trudno dostępne utwory z lat 1994-1997. Cały materiał ułożono chronologicznie, dzięki czemu można w czasie tych niespełna 70-ciu minut przejść muzyczną drogę Scorna. Poczynając od okresu "Colossus" i "Evanescence", minimalnie ocierając się o klimaty znane z "Gyral", wreszcie kończąc na ostrych i potężnych beatach z "Logghi Barogghi" i "Zander". Starych fanów z pewnością ucieszy niepublikowana wcześniej sesja nagraniowa u Johna Peela z 1994 roku, gdzie usłyszeć można raz jeszcze potęgę Scorna budowaną przez elektroniczno-perkusyjne eksperymenty Harrisa i żywy bas z wokalem Nicka Bullena. Podczas tej sesji zarejestrowano trzy utwory, z czego dwa są to absolutne, nigdzie wcześniej nie wydane premiery. Zaraz potem mocne uderzenie prosto w twarz za sprawą "Geeked (original)" (to pierwsza wersja "Do the Geek") oraz "Get up" - tu już Harris gra solo. Następne trzy utwory to lekkie uspokojenie. Pochodzące z bardzo rzadkich kompilacji "Wallpaper Dub", "Trap" i "Tamper" to wolny, kołyszący basowy dub, zbudowany na charakterystycznych dla Scorna perkusyjnych konstrukcjach (łamana stopa plus metronomowy wręcz talerz). Dwa następne utwory pochodzą już z 1997 roku, druga część serii "Beat" oraz "State of That" to ostatnie dźwięki, jakie do tej pory Harris skomponował pod nazwą Scorn. Na sam koniec mała niespodzianka, utwór "Dreamscape (unstable sidereal oneiroscopic mix)" zremiksowany przez Coil - mozaika brudnych i surowych dźwięków, która nagle i niespodziewanie układa się w tytułowy utwór. Remiks ten pochodzi z japońskiej edycji "Ellipsis" i europejskiego boxsetu wydanego w formie kilku dwunastocalowych winyli. Tę płytę polecić można wszystkim (tym starym i tym nowszym) fanom Scorna, a także tym, którzy chcą usłyszeć jak brzmi historia breakbeatu według Micka Harrisa.

-- Leszek Żabiński [grudzień 1999]



ostatnie recenzje autora:
Biosphere - Dropsonde -- [5 grudnia 2005]
Bola - Gnayse -- [5 grudnia 2005]
Arcana - ...The Last Embrace -- [11 maja 2001]
Possible Gardens - Possible Gardens -- [11 maja 2001]
Scorn - Imaginaria Award EP / Greetings from Birmingham -- [11 maja 2001]
  więcej...



inne recenzje Scorn:
Scorn - Imaginaria Award EP / Greetings from Birmingham -- Leszek Żabiński [11 maja 2001]
Scorn - Logghi Barogghi -- Shifter [1996]
Scorn - Whine -- Shifter [1997]
Scorn - Zander -- Shifter [1997]

powrót do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciński - We ar…
Jan Grünfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Déce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
Eric Hofbauer Quintet…
Dagshenma - Humane to…
MNL 9 - Morning Mystery
Przypadki Derniere Volonte
więcej »

polecamy | więcej »

© 1996-2019 postindustry.org


wygenerowane w 0.011 s.