¤ Matta - Prototype ¤



Ad Noiseam 2010





1. Mass, 2. Chaos Reigns, 3. Monster, 4. Suicide Stutter, 5. Sura (remix by Matta), 6. Release the Freq, 7. Echo Babylon, 8. Inquisition pt. III, 9. Solar Driftwood, 10. Outlaw,


Dubstepowych maria¿y publikowanych przez Ad Noiseam ci±g dalszy. Rodzeñstwo Matta pozna³em dziêki swoistemu zauroczeniu ostatnimi poczynaniami Bena Boysena. Zanim jednak na "Avenger" trafi³o "Suture" (w koprodukcji z duetem Matta w³a¶nie), blisko rok wcze¶niej 12"-owe "Sura" (dostêpne równie¿ jako mp3 i FLAC) zaszczyci³a swoj± obecno¶ci± owego kawa³ka przygotowana przez nich interpretacja. Londyñczycy oficjalnie pojawili siê dopiero w 2009 roku, a kolejne single (odpowiednio "R.O.T.O.R." i "Vice") wydawa³y t³ocznie z bardzo skromnym portfolio. Prze³omowym okaza³ siê rok 2010. W listopadzie nak³adem Ad Noiseam ukaza³o siê "Release the Freq" (poniek±d w kooperacji z The Abyss z Sydney, czyli kolejnej grupie, o której nic mi nie wiadomo), potem do¶æ niespodziewanie opublikowano debiutancki LP "Prototype" - i by³o to dla mnie zaskoczeniem do tego stopnia, ¿e ów wydawnictwo dotar³o do mnie dopiero kilkana¶cie tygodni po premierze najbardziej 'pojechanego' kr±¿ka w dorobku Hecq. Napiszê szczerze: by³em nim lekko rozczarowany. Wynika³o to jednak zapewne z okoliczno¶ci. Jak siê zapewne zd±¿y³e¶ zorientowaæ szanowny czytelniku w okresie totalnej posuchy (absurd, który podkre¶la wyj±tkowo¶æ niektórych wydawnictw) wraca siê do rzeczy, które mimo wszystko pewien poziom sob± reprezentuj±. I oto na nowo pogr±¿y³em siê w temacie dubstepu niekomercyjnego przed szereg, którego tym razem wystawiam "Prototype".

Matta w 'przedbiegach' wykorzystuje absorbuj±cy motyw religijnych za¶piewów. Zastosowany w "Mass" fragment liturgiczny otacza ³agodne ³askotanie cytr, tudzie¿ innych instrumentów, które od¶wiêtnie goszcz± w ¶wi±tyniach. W "Chaos Reign" inicjuj±cy zdarzenie nimfowo-operetkowy motyw krtaniowy ustêpuje miejsca diabolicznej sentencji. Oto kolejny z numerów, w którym do g³osu dochodz± pob³yskuj±ce o¶lepiaj±cymi refleksami drony, ¿³obi±c fakturê budowan± na dostojnym klawiszowym akordzie. Zreszt± nie czarujmy: "Prototype" zewsz±d spowijaj± otuliny t³ustego basu, migotliwe konteksty i perspektywy oraz szerokie spektrum efektów perkusyjnych przyjmuj±cych mniej lub bardziej frapuj±ce formy ("Monster", "Release the Freq", "Echo Babylon", "Inquisition pt. III", "Solar Driftwood" ...) Wyj±tkiem w zasadzie jest jedynie "Suicide Stutter", które dotyka nieco bardziej intymnej sfery muzyki duetu. Nazwijmy ten moment niezobowi±zuj±co: oaz± inteligentnego downtempo. Go¶cinnie pojawia siê jeszcze wspomniana gdzie¶ na wstêpnie wariacja przepe³nionego marzycielsk± g³êbi± "Sura". Dzie³a dokonuje "Outlaw", w którym ponownie daj± o sobie znaæ niewie¶cie 'lamenta' zrêcznie i zgrabnie wybato¿one elementami wyrazistego 2-stepu.

W osobistym rankingu jest to jedna z piêciu najciekawszych pozycji wydartych z gardzieli uprzemys³awianego dubstep, mo¿e i odrobinê monotonna i jednostajna, ale nie ma ju¿ na tym ¶wiecie rzeczy doskona³ych, chyba ¿e który¶ z szanownych czytelników jest innego zdania.

-- vigoslugbait [13 marca 2012]





ostatnie recenzje autora:
Keluar - Pangua -- [9 grudnia 2015]
Architect • Sonic Area • Hologram_ - We Are the Alchemists -- [9 grudnia 2015]
Covenant – Last Dance -- [12 czerwca 2013]
Slave Republic - Quest for Love -- [17 lutego 2013]
Depeche Mode - Heaven -- [4 lutego 2013]
  wiêcej...

powrót do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Decondition ‎&…
Maison Close –…
Nyodene D – Eden…
Consumer Electronics…
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciñski - We ar…
Jan Grünfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Déce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
wiêcej »

polecamy | wiêcej »

© 1996-2024 postindustry.org


wygenerowane w 0.016 s.