¤ Wilt - Radio 1940 ¤



Ad Noiseam 2002
strona www

Ocena:
4.5

CD 1: 1. Radio Tower, 2. Noise Musique: Metal Assemblage, 3. Social Occult Machine, 4. Depression Modern, 5. Propaganda, 6. Silence Between War, 7. Untitled Post War Piece, 8. Pale Skin Memoirs, 9. Grey Transmission; CD 2: 1. Sandman, 2. Painting Sound into Futurism, 3. Noise Musique: Metal Assemblage #2, 4. To the Fallen (black & white), 5. Charcoal and Soot, 6. The Shadow out of Time, 7. Hour of the Wolf, 8. Under the Roofs of Paris, 9. Dawn of Technology (end time), 10. Radio Failure


Niespodziewanie nadesz³a nowa porcja muzyki z niezmiennie rozpêdzonego Ad Noiseam. Amerykañski Wilt ma w swojej dyskografii ju¿ sporo albumów, a to jego drugie wydawnictwo dla berliñskiej wytwórni.
Koncept towarzysz±cy temu albumowi zwi±zany jest z latami czterdziestymi, a wiêc okresem w którym po raz pierwszy u¿yto na szersz± skalê przekazu radiowego (m.in. w machinie propagandowej III Rzeszy). Je¶li chodzi o aspekt czysto muzyczny to tym razem Jason P. Keeler stworzy³ niesamowit± mieszankê ³±cz±c± styl dark ambient z elementami elektroakustycznymi i fragmentami musique concrete. Ten podwójny album nie zawiera ¿adnych gotowych sampli, a mimo to mamy tu szerok± gamê brzmieñ, barw i struktur. Muzyk znakomicie po³±czy³ elektroakustyczne preparacje z zawiesistymi dronami i gro¼nymi, postindustrialnymi pomrukami. Mo¿na jedynie snuæ przypuszczenia co dok³adnie w danej chwili s³yszymy i wielu uzna to za plus. Tradycyjne grzmienia, szumy i westchnienia stanowi± rodzaj oprawy dla mniej powszechnych ¼róde³ d¼wiêku: nietypowo przetworzonych odg³osów "¿ywych" instrumentów, manipulacji na d¼wiêkach fal radiowych czy wreszcie muzyki konkretnej, w postaci d¼wiêków generowanych przez przedmioty codziennego u¿ytku. Nazwa "ambient noise", przed któr± tak wzbraniaj± siê ho³downicy Enowskiej koncepcji ambientu, jest tu jak najbardziej na miejscu. Niemal na ka¿dym kroku s³ychaæ, ¿e Wilt za nic ma bariery gatunkowe. Muzyka w wielu aspektach wykracza poza tradycyjnie pojmowany ambient, polegaj±c w znacznej mierze na poszukiwaniu nietypowych, nieprzewidywalnych rozwi±zañ. Na pewno mo¿na j± poleciæ fanom eksperymentów spod znaku Schloss Tegal czy nawet Aube, choæ jak wnioskujê na podstawie paru albumów tego projektu, Wilt ma do¶æ charakterystyczne brzmienie.

-- lewy [3 sierpnia 2002]



ostatnie recenzje autora:
Galerie Schallschutz - Montauk Projekt -- [13 lutego 2006]
Bad Sector & Tomasso Lisa - Reset/Rebis Periferiche -- [13 lutego 2006]
Grey Wolves, The - Division -- [13 lutego 2006]
Squaremeter - Frozen Spark -- [13 lutego 2006]
Sunao Inami - An Impulse of Acoustic -- [13 lutego 2006]
  wiêcej...

powrót do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Decondition ‎&…
Maison Close –…
Nyodene D – Eden…
Consumer Electronics…
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciñski - We ar…
Jan Grünfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Déce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
wiêcej »

polecamy | wiêcej »

© 1996-2024 postindustry.org


wygenerowane w 0.014 s.