¤ Blood Axis & Les Joyaux De La Princesse - L'Absinthe - La Folie Verte ¤



Athanor 2002
strona www

1. Folie Verte (Iam the green fairy), 2. Symphonie Verte (and here I am, an absintheur), 3. Minutes d'Absinthe (let me be mad, mad with absinthe), 4. Absintha Taetra (opaline), 5. Poison Vert (d'apres Frederic Barbier), 6. Avec les Fleurs... Avec l'Absinthe (with flowers and with women), 7. Absinthe (d'apres Emile Duhem), 8. Variations sur le Theme de Corelli (by Venus and Cupid) & (that night, I drank deeply), 9. Princess Verte (d'apres Emile Spencer), 10. Fee Verte, Vous Etes Jolie (chante par affre), 11. untitled


Dwa zas³u¿one projekty kojarzone nieod³±cznie z prawicowym radykalizmem stworzy³y p³ytê po¶wiêcon± absyntowi - symbolowi dekadencji i artystycznych krêgów zmierzchu XIX wieku. Paradoks, ale nie bezprecedensowy, bo po uwa¿niejszym przyjrzeniu siê historii tzw. kultury industrialnej znajdziemy ich wiêcej. Tak wiêc mamy Michaela Moynihana z Blood Axis, otwarcie faszyzuj±cego i powo³uj±cego siê równie chêtnie na teorie Nietzschego, co tradycje pogañskich kultów oraz zanurzone w nacjonalistycznej filozofii i symbolice totalnej, francuskie Les Joyaux De La Princesse Erica Konofala, od wielu lat dzia³aj±cego na scenie postindustrialnej, choæ sam nagrywa rzadko i w ¶ci¶le limitowanych edycjach. Trzecim sk³adnikiem mieszanki jest ponoæ sam narkotyk, który obaj muzycy mieli piæ podczas pracy nad p³yt±. Co siê tyczy strony muzycznej to znan± mi twórczo¶æ Les Joyaux De La Princesse okre¶li³bym jako solidny konceptualizm. Za to na miano genialnej zas³uguje muzyka Blood Axis, któr± zawsze charakteryzowa³a wyj±tkowa si³a wyrazu, czy to w kategorii apokaliptycznych, marszowych hymnów czy melancholijnej zadumy. Na "L'Absinthe - La Folie Verte" dominuje to drugie. Ten album ma byæ tym czym by³ niegdy¶ absynt - zapomnieniem i ¼ród³em nowych doznañ. S³yszymy wiêc przede wszystkim unikalne ambientowe t³a i "absyntowe" monologi Moynihana, urozmaicane tu i ówdzie neoklasycznym patosem lub z³owieszcz± nut± noisu. Poetykê p³yty ubarwiaj± dodatkowo d¼wiêkowe ilustracje do epoki "fin de siecle" - partie ¿ywych instrumentów, fragmenty muzyki operowej, symfonicznej b±d¼ po prostu rozrywkowej, tyle ¿e sprzed ponad stu lat. Wszystko to jest umiejêtnie razem ³±czone i skalowane natê¿eniem i wyrazisto¶ci± d¼wiêku. Dziêki temu ma siê wra¿enie, ¿e zosta³y na tej p³ycie uchwycone kontrasty miêdzy brzmieniami ¶wiata realnego, a przenikaj±cymi do niego rozmytymi odg³osami halucynacji. Efekt jest zgo³a niecodzienny, nawet jak na wydawnictwa Athanora, które zwykle pretenduj± do rangi "magicznych". P³yta jedyna w swoim rodzaju.

-- lewy [22 czerwca 2003]



ostatnie recenzje autora:
Galerie Schallschutz - Montauk Projekt -- [13 lutego 2006]
Bad Sector & Tomasso Lisa - Reset/Rebis Periferiche -- [13 lutego 2006]
Grey Wolves, The - Division -- [13 lutego 2006]
Squaremeter - Frozen Spark -- [13 lutego 2006]
Sunao Inami - An Impulse of Acoustic -- [13 lutego 2006]
  wiêcej...

powrót do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Decondition ‎&…
Maison Close –…
Nyodene D – Eden…
Consumer Electronics…
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciñski - We ar…
Jan Grünfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Déce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
wiêcej »

polecamy | wiêcej »

© 1996-2024 postindustry.org


wygenerowane w 0.013 s.