Tresor
1997 Ocena:
| | 1. Absence of Fear, 2. Plastered Cracks, 3. Sentinel, 4. Contentment Bison, 5. (Don't) Take More, 6. Survive the Peace, 7. All Music Has Come to an End, 8. Dreams But Little Sleep, 9. Tearing the Groove
Szczyt popularno¶ci wytwórni Tresor przypada na ¶rodek lat 90-tych, kiedy to muzyka takich tuzów jak Jeff Mills czy Cristian Vogel by³a najbardziej w cenie. Ten ostatni, jak o nim mówiono jubiler d¼wiêków, te¿ jakby ostatnio przycich³ ponownie zanurzaj±c siê w podziemie. Jego próby w duecie Super Collider by³y raczej dziwaczn± po¿ywk± klubow±; tymczasem "All Music Has Come to an End", hit roku 1997, to chyba szczytowe osi±gniêcie nie tylko Vogla, ale i ca³ego Tresora w ich niestrudzonym obieraniu surowych form techno do postaci wysublimowanych, gruntownie zdekonstruowanych, zminimalizowanych sesji walenia i d¼wiêczenia. Muzyka Vogla jest sterylna i zimna, praktycznie nie ma tu basu, a miejsce po nim zajmuj± zrytmizowane warstwy stukniêæ i pukniêæ, podparte jak±¶ per³± w¶ród sampli. Wówczas jeszcze nazywano to techno, dzi¶ zapewne wydaje siê to jakim¶ wczesnym stadium glitchu, a tak po prawdzie jest niesamowit± porcj± transu wziêtego na laboratoryjny warsztat, na którym spoczywaj± obna¿one tryby jego mechanizmów. Jak na niemieck± estetykê przysta³o, tn±cy powietrze sound jest serwowany na zimno z precyzj± i emocjami chirurga, który rytmicznie acz nieschematycznie umieszcza w naszych mózgach przeszywaj±ce szpilki, prowadz±ce odbieraj±c± w³adzê nad cia³em elektryczno¶æ. -- eliks [14 lutego 2005]
ostatnie recenzje autora: - Artefactum - Foxgloves & Bluebells -- [8 marca 2011] - Killing Joke - Absolute Dissent -- [8 grudnia 2010] - Threshold HouseBoys Choir, The - Form Grows Rampant -- [2 grudnia 2010] - Death in June - Peaceful Snow -- [26 listopada 2010] - Strength Through Joy - The Force of Truth & Lies -- [1 wrze¶nia 2010] wiêcej...
powrót do recenzji » |