¤ Meat Beat Manifesto - Actual Sounds + Voices ¤



Play It Again Sam
1998

Ocena:
4.5

1. Everything's under Control, 2. Prime Audio Soup, 3. Book of Shadows, 4. Oblivion_Humans, 5. Let's Have Fun, 6. The Tweek, 7. Acid Again, 8. Let Go, 9. Where Are You?:2fEnuff, 10. Hail to the Bopp, 11. 3 Floors Above You, 12. Funny Feeling, 13. The Thumb, 14. Wavy Line, 15. Wildlife


Meat Beat Manifesto to chyba jeden z najbardziej zas³u¿onych zespo³ów sceny elektroniczno-technicznej. Wp³yw MBM na The Chemical Brothers czy Prodigy jest chyba bezsporny. MBM miksowali równie¿ utwory dla wielu znanych wykonawców (chocia¿by David Bowie), ale jakby zawsze pozostawali poza "mainstreamem". Nie zarobili ogromnej kasy, nie s± tak s³awni jak ich na¶ladowcy ale chyba dobrze im z tym kim s± i co osi±gnêli. Wci±¿ nagrywaj± dla belgijskiej Play It Again Sam (¶redniej wielko¶ci wytwórni). Jest ona bardzo zas³u¿ona równie¿ dla EBM, electro czy industrialu (skupiali swego czasu najlepszych wykonawców) i nadal tam nagrywaj± poza MBM np. The Young Gods. Mój pierwszy kontakt z MBM mia³ miejsce na pocz±tku lat 90-tych w niezapomnianej audycji pana Mroczka - "mroczni, niezale¿ni" w PR3. Akurat MBM wydali "99%" i by³a to jak na owe czasy zupe³na rewelacja. Ju¿ wtedy poszukiwali dziwnych "breakbeatowych" rozwi±zañ rytmicznych, kombinowali z soundem, wprowadzali elementy rapu (tak, tak), co wszystko razem zgrabnie owinêli industrialnymi wstawkami i ha³a¶liwymi przerywnikami. Do tej pory uwa¿am tê p³ytê za jedn± z bardziej nowatorskich w latach 90-tych. "Actual Sounds + Voices" powsta³a ju¿ w zupe³nie innych czasach, teraz breakbeat, trip hop i techno s± du¿o bardziej popularne i kapel graj±cych tak± muzykê jest wiele, ale MBM poznaæ od razu. Zawsze eksperymentowali, ³±czyli ró¿ne gatunki, wyprzedzaj±c innych o kilka lat. Jack Dangers zaprosi³ tym razem do wspó³pracy kilku muzyków jazzowych i naprawdê s³ychaæ w ich grze na saksofonach i klarnecie ogromny kunszt, a ¿e s± to instrumenty analogowe doda³o to tylko przestrzeni i klimatu do soundu tej p³yty. Równie¿ perkusja jest czêsto zgrywana na ¿ywo, podobnie jak gitara basowa. Ciekawie brzmi± sample nagrywane bezpo¶rednio z radia, dyskusje, monologi z filmów, etc. To wszystko tworzy niepowtarzalny i oryginalny klimat, trochê schizofreniczny (takie w³a¶nie s± kompozycje MBM), trochê klaustrofobiczny, ale przede wszystkim mocno niepokoj±cy. Ch³opaki ci±gn± ten poci±g zwany muzyk± elektroniczn± do przodu i siedz± w jednym z pierwszych wagonów. Tyle, ¿e nikt nie wie gdzie on jedzie, nawet Dangers. I to jest najciekawsze.

-- r@ [18 grudnia 1999]



ostatnie recenzje autora:
Anhedonia - Ontology -- [1 pa¼dziernika 2009]
Boratto, Gui - Take My Breath Away -- [31 marca 2009]
Frontierguards - Predestination -- [6 marca 2009]
Fractional - Come Mierda -- [6 marca 2009]
Squarepusher - Just a Souvenir -- [31 grudnia 2008]
  wiêcej...

powrót do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Decondition ‎&…
Maison Close –…
Nyodene D – Eden…
Consumer Electronics…
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciñski - We ar…
Jan Grünfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Déce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
wiêcej »

polecamy | wiêcej »

© 1996-2024 postindustry.org


wygenerowane w 0.014 s.