BLC Productions 2007
Ocena:
| | 1. User01, 2. Controlled Burn, 3. Old Machine, 4. Crowdkontrol, 5. Sunburn, 6. Conversation, 7. Artifical Heart, 8. Zero, 9. Coma, 10. i2i, 11. Storage
Nikt nie potrafi jednoznacznie wskazaæ kim jest g³ówny prowodyr projektu opatrzonego etykiet± Crowdkontrol. Jedni twierdz±, ¿e to drugie wcielenie Tupac Amaru Shakura, który widz±c nieuchronnie zbli¿aj±cy siê upadek ery dominacji rapu religijno-politycznego, po uprzedniej depigmentacji pow³oki cielesnej przeszed³ na ciemn± stronê mocy. Inni za¶, ¿e to farmer z Oklahomy cierpi±cy na jedn± z pandemicznych przypad³o¶ci, jeszcze inni i¿ to cz³ek, który porzuci³ mainstreamowy szlak na rzecz roboczego drelichu, przystêpuj±c jednoczesnie do organizacji jasno okre¶laj±cej siê wzglêdem establishmentu i ¶wiatowych korporacji. W rzeczywisto¶ci (uwzglêdniaj±c fakt, i¿ powy¿sze przypadki to wyssane z palca dyrdyma³y) nie jest dla mnie istotne kto ukrywa sw± to¿samo¶æ pod imieniem rzymskiego boga wojny.
Niepozorny Amerykanin, od ponad dziesiêciu lat bryluje w ¶wiecie zmechanizowanego soundu, udzielaj±c siê w kilku innych projektach m.in. Terrorcouple, Cipher, The Missing... . Crowdkontrol pojawi³ siê na elektronicznej mapie ¶wiata w 2005 roku dziêki wydanemu nak³adem niezale¿nej oficyny Sonic Prison Records "Burn Your God". Materia³em i jego twórc± wkrótce zainteresowa³o siê BLC Productions.
Podobnie jak "Burn Your God" najnowsze dzie³o Marsa jest mieszank± kilku stylów, bo jak sam pisze : 'tworzymy mieszaninê przemys³owego chaosu i agresji, elektronicznego gniewu z elementami EBM, w oparciu o jasno¶æ umys³u, w rytmach techno i pokrêconego drum'n'bass'. W g³ównej mierze opiera siê jednak na fundamentach modyfikowanej na wiele sposobów odmiany klasycznego 'körpermusik'. Ten nowojorski artysta w struktury kreowanej przez siebie materii zrêcznie, niezbyt forsownie transplantuje breakbeatowe perkusjonalia, mieszaj±c je z drum'n'bassowymi modulacjami ("Conversation" vs. "Coma"). Ponadto przyzwoicie podkre¶la walory swojego 'zaczepnego' g³osu. Skandowanie w "Controlled Burn" wzoruje z ca³± pewno¶ci± na 'starym' Ratzingerze (z tych nie drepcz±cych po skalistych zboczach Castel Gandolfo) ze wskazaniem na "Opening the Gates of Hell". Poniek±d ten¿e w³a¶nie kawa³ek ze wzglêdów estetycznych uchodzi za doskona³± wizytówkê nie tylko w odniesieniu do charakteryzowanego albumu, ale te¿ ca³ej twórczo¶ci Crowdkontrol. Jak uprzednio tak i teraz wspomagaj± go: Corporal Punishment (m.in. 'powtórzenia' w "Old Machine"), do którego do³±czy³a Leslie X (wówczas tylko dogrywa³a wybrane partie klawiszy, teraz samodzielnie wykonuje "Sunburn" i "Zero") oraz Temper - d³ugonoga bia³og³owa, która sporadycznie 'urabia' pojawiaj±ce siê na kanwie "The War on Error v.1" '¿ywe' bêbny. Powsta³ rzetelnie nagrany materia³ w oparciu o do¶wiadczenie kilku wykonawców. Co ciekawe nad realizacj± ca³o¶ci czuwa³ Matt Horton, muzyk na codzieñ sprawnie poruszaj±cy siê w krêgach nowojorskich jazz rockmenów(?!).
W ostatecznym rozrachunku "The War on Error v.1" przypomina role uprawiane m.in. przez Skoyz, Skorbut, Tyske Ludder, Inure, czy jak w przypadku "Storage" - 'karpacki rezerwuar pop³uczyn po Skinny Puppy'. Pozycja mocna, warta odnotowania - bo choæ nie przysporzy rado¶ci poszukuj±cym, stanowi zupe³nie niez³y materia³ 'retrospekcyjno-reminescencyjny'... . Poza tym nieludzkim by³oby pominiêcie faktu istnienia projektu o nazwie Crowdkontrol na pi.org. Bo jak nie tu to gdzie? :-) -- vigoslugbait [18 listopada 2007]
ostatnie recenzje autora: - Keluar - Pangua -- [9 grudnia 2015] - Architect • Sonic Area • Hologram_ - We Are the Alchemists -- [9 grudnia 2015] - Covenant – Last Dance -- [12 czerwca 2013] - Slave Republic - Quest for Love -- [17 lutego 2013] - Depeche Mode - Heaven -- [4 lutego 2013] wiêcej...
powrót do recenzji » |