¤ Edge of Dawn - Anything That Gets You Through the Night ¤
Dependent 2010
Ocena:
1. Beyond the Gate, 2. Denial, 3. All the Time, 4. Stage Fright, 5. Valid World, 6. Capture, 7. Lucid Dreams, 8. Falling, 9. Siren's Call, 10. In Your Sleep, 11. Save My Soul,12. Capsize
Frank Spinath i Mario Schumacher maj± u nas dobra prasê. Ma to zwi±zek z do¶æ mocnym (jak na warunki polskie mega-promocj±) promowaniem debiutu sprzed trzech lat. Osobi¶cie "Enjoy the Fall" nie spowodowa³o u mnie wiêkszych emocji, solidny synth-future z bardzo dobrym wokalem (Spinath to klasa) i nic wiêcej.
Druga p³yta to zupe³nie inna bajka. Przede wszystkim mamy tu hit nr 1 tego roku - "Stage Fright" rozwali³o mnie. To jest inna bajka, to jest utwór jakiego np. De/Vision nie umie nagraæ od czasów "Strange Affection" (czyli prehistoria). Melancholia w refrenie po³±czona z ogromnym potencja³em parkietowym - panowie tu osi±gnêli absolutny Mount Everest, a Frank... có¿, Niemiec tak ¶piewaj±cy po angielsku, to chlubny wyj±tek. Dodajmy do tego ca³kiem nieg³upi tekst i wyszed³ hicior nad hiciory. Bardzo dobre s± "All the Time" (w po³owie utwór dostaje niez³ego EBM-owego 'kopa'), "Beyond the Gate" z wokalnym udzia³em Reagan'a Jones'a z Iris, jeszcze jeden potencjalny kandydat na imprezê "Valid World". Mi³± niespodziank± jest 'filmowa' kompozycja "Capture" - my¶lê, ¿e pasowa³oby to do jakiego¶ t³a historycznego, skojarzenia z "Gladiatorem" nasuwaj± siê nieodparcie:) Szybko powracamy do tanecznych rytmów za spraw± "Falling" - mo¿na nagraæ co¶ bêd±cego wypadowego miêdzy synth-, future-pop, a nawet l¿ejszym EBM? Mo¿na, a jak jeszcze do tego dodamy jeden z najlepszych obecnie na scenie wokali, to nagle okazuje siê, ¿e zapominam o ciszy w obozie Seabound. Trochê s³absza jest koñcówka p³yty, ale tylko dlatego, ¿e spora wiêkszo¶æ to najwy¿szy poziom.
Muzyka 'inteligentna' - do tañca, do s³uchania, ambitna, a zarazem bardzo przyjemna i ³atwo wpadaj±ca w ucho. Ka¿dy fan synth-pop i lekkiego EBM znajdzie co¶ dla siebie. Gor±co polecam.