1. Gaza, 2. Requiem, 3. Morpheus, 4. Faith, 5. Coup de Tat, 6. Veracity, 7. Temple of Fight, 8. Somnolent, 9. Allurance, 10. Fragments of Fear, 11. Symbolism
Ta p³yta jest obok "Karmy" moj± ulubion± w twórczo¶ci Delerium. Jak¿e inne s± te nagrania, dzieli je praktycznie wszystko, oprócz nazwy wykonawcy... "Morpheus" od pocz±tku powali³ mnie swoim surowym brzmieniem, chropowato¶ci±, klimatem bardziej zbli¿onym do Front Line Assembly, jak¿e odmiennym od "Faces, Forms and Illusions". Ca³y czas na tej p³ycie co¶ siê dzieje, jest du¿o zmian, zero monotonii (przynajmniej dla mnie!). Wszystko zaczyna siê od "Gazy", rewelacyjnego kawa³ka na start, który spokojnie móg³by byæ firmowany jako nagranie FLA. Prosty, bezpo¶redni, a zarazem monumentalny, charakterystyczne dla Fulbera granie. Nastêpny moment, który mnie zachwyci³ to tytu³owy "Morpheus" (nr 3). Mroczny, kosmiczny, powoduj±cy lekkie odczucie zagro¿enia, jednak dziêki fortepianowi w tle nie taki straszny jak siê na pocz±tku mo¿e wydawaæ. Przeskakujemy do siódemki - "Temple of Fight", znów rewelacyjny klimat, taki podchodz±cy pod pó¼niejsze dokonania z czasów "Spheres", nerwowe pobrzêkiwania dzwonków 'psuj±' jednak ten kosmiczny pejza¿. W tle zaczynaj± pojawiaæ siê ró¿ne dziwne d¼wiêki (skrzypce), co¶ niesamowitego... I jeszcze jedno dzie³o, które g³êboko zapad³o mi w pamiêæ - "Fragments of Fear", 'gadane' sample z filmu "Ksi±¿ê Ciemno¶ci", muzyka jak soundtrack, leniwy ambient, do puszczania w ciemno¶ciach. Jest jeszcze jeden kawa³ek, który wy³amujê siê ze schematu tradycyjnego Delerium, mianowicie "Coup de Tat". Jak wszystkim wiadomo, do momentu pojawienia siê Kirsty Thirsk na "Semantic Spaces" brakowa³o wokali, poza samplowanymi. Jednak w "Coup de Tat" mo¿na pos³uchaæ jak Billy ¶piewa, inna sprawa, ¿e ten utwór niczym tu nie zachwyca, tym bardziej nie wyró¿nia³by siê na albumie FLA. Ale to jedyny minus, niewielki zreszt±. Reszta jest super, mroczna, do³uj±ca, a na wydaniu z 1997 r. (via Hypnotic, sublabel Cleopatry) mamy jeszcze jedn± arcyciekaw± rzecz - "Symbolism", kapitalne, 9-minutowe zwieñczenie ca³o¶ci.