1. Let Me Be Your Armor, 2. Awake (Imperative Reaction mix), 3. Naked (God Module rmx), 4. Divide (tidal mix by Cut.Rate.Box), 5. Surface (grip mix by Aghast View), 6. Breath of Ghosts, 7. Disappoint (Negative Format remix), 8. Naked (Clear Vision remix), 9. King of Insects (Red Sparrow remix), 10. The Drowning Season (original 1996 mix), 11. Silence (lo-fi quietude remix by Converter), 12. Naked (Project X remix), 13. Away
Tommy ostatnio trochê przesadza. Nie przeszkadza mi to, ¿e wydaje p³ytê z remiksami, ale ¿eby robiæ to parê tygodni po maksi-singlu "Disappoint", gdzie ju¿ mieli¶my poka¼n± porcjê miksów, do tego niez³ych (In the Nursery!!)? Pewnie potrzebujê kasê na nastêpny ju¿ album. Nie, Tom nie wydaje p³yt dla pieniêdzy, przynajmniej tak brzmia³a jego odpowied¼ na taki zarzut w jednej recenzji. On to wydaje dla fanów i dla swojej satysfakcji. Mo¿na trochê z tym stwierdzeniem polemizowaæ, ale ja tego nie bêdê robi³. A to dlatego, ¿e lubiê to, co Tom komponuje. Mi³y future-pop, bardzo beatowy i melodyjny.
Na "Addendum" mamy trzy nowe utwory i dziesiêæ remiksów. Najpierw nowo¶ci: "Let Me Be Your Armor" i "Breath of Ghosts" - obydwa bardzo ciekawe, typowe dla Assemblage 23, parkietowe, z tym, ¿e ten drugi ma ciê¿sze brzmienie. Trzeci nowy, to "Awake", wolniejsza kompozycja (100 BPM), to ju¿ synth-pop. W zasadzie wszystkie trzy kawa³ki brzmi± mi³o, nie jest to ¿adna rewolucja w graniu, po prostu czysty future-pop, bez ¿adnych wiêkszych ambicji. Przechodzimy do miksów: najpierw "Awake" w wersji Imperative Reaction. Dawno nie s³ysza³em nic nowego tej grupy (kiedy¶ bardzo fajna p³yta, jeszcze w Zoth Ommog), a tu proszê jak jest ³adnie. Flesh Field, God Module, Imperative Reaction - wszystkie te amerykañskie grupy zaczynaj± podobnie graæ i co wa¿ne, ich styl bardzo mi siê podoba. Trójeczka, to "Naked" w remiksie w³a¶nie God Module - hm, trochê siê rozczarowa³em, mo¿e by³y za du¿e oczekiwania, mo¿e wybrano z³y utwór. Kolejny jest "Divide", przerobiony przez kolejn± amerykañsk± grupê - Cut.Rate.Box. Takie granie lubiê, melodyjne soft electro / hard future-pop. Pi±tka, to starszy utwór - "Surface", zmiksowany przez Aghast View. Brazylijczycy zawsze fajnie miksowali, teraz te¿ podoba mi siê, na plus zapisujemy mocno zmienione brzmienie i masa fajnych synth d¼wiêków. Kolejny remiks, to "Disappoint" i Negative Format. S³abszy moment, za du¿o remiksów tego kawa³ka, zbyt monotonne, spokojnie mog³oby go nie byæ na "Addendum". Kolejn± wersjê "Naked" serwuje nam pan Myer, tu jako Clear Vision. W zasadzie powinno byæ ok, ale nie podoba mi siê zmiana sposobu ¶piewania Toma w refrenie. Dziewi±tka, to "King of Insects" i Red Sparrow. Fortepian, delikatny podk³ad beatowy, spokojna melodia, w sumie do¶æ przeciêtnie, chyba przez to, ¿e dla mnie ten utwór nie by³ wyró¿niaj±cym siê na "Failure". Niespodzianka nas czeka przy kawa³ku nr 10. Jest to "The Drowning Season", znany ju¿ utwór, ale w oryginalnej, pochodz±cej z 1996 roku wersji. Mo¿na us³yszeæ, ¿e Tom kiedy¶ gra³ bardziej mroczn± muzykê, ni¿ to, co teraz. Mam nadziejê, ¿e to nie ostatni raz wydane jest starsze nagranie A 23, bo takie rzeczy zawsze wzbudza³y moje zainteresowanie. Miks "Silence" Convertera jest bardzo "pokrêcony", chyba najbardziej oryginalny na p³ycie i odbiegaj±cy od orygina³u. Dziwnie i osobliwie to brzmi, ale to w³a¶nie jest ca³y urok remiksów. I koniec - "znów "Naked", tym razem pozmieniany przez Szwedów z Project-X - standard, parkietowo, melodyjnie. Wra¿enia ogólne? Trzy nowe kawa³ki plus miksy Imperative Reaction, Cut.Rate.Box, Aghast View, Convertera i "The Drowning Season" s± ciekawe, reszta mniej. Tylko dla fanów A 23.