1. Abeo, 2. Proxy, 3. If Wishes Were Catholics, 4. The Right of Action, 5. They All Do It the Same, 6. Gate Keeper, 7. I Hate You, 8. Forced Vision, 9. Hollow, 10. Locus Priory, 11. Veil, 12. To Kill a King
Menton J. Matthews III znany po¶ród komiksowych ilustratorów przede wszystkim jako Menton3 wespó³ z Kasr± Ghanbari (ona równie¿ siedzi w 'rysunkowym' interesie) po raz wtóry zaprezentowa³ ¶wiatu co¶ wiêcej ponad wielokadrow± narracjê. Czy p³yta mo¿e byæ soundtrackiem obrazu? Skoro niepohamowanie wpychaj± ilustracje z Monocyte do ka¿dej, mniej lub bardziej obszernej recenzji tego kr±¿ka z pewno¶ci± tak musi byæ, zreszt± ¿adn± tajemnic± nie jest, ¿e bez muzyki (jak± by ona nie by³a) nie ma ¿ycia, a ciszy absolutnej dost±pi³o niewielu. "Monocyte" to w zasadzie popis dwóch instrumentów: skrzypiec i wiolonczeli. Miêkkie, zamaszy¶cie aksamitne d¼wiêki przywodz±ce na my¶l renesansowe kotary obszywane z³otymi niæmi, tiulowe lambrekiny inkrustowane wirtuozeri±, z uczuciem i zami³owaniem. Pozosta³e (nawet je¶li ich zadaniem jest bezwzglêdnie zdruzgotaæ i okaleczyæ - "Proxy") stanowi± jedynie wdziêczne ich t³o. Go¶cinnie na albumie pojawiaj± siê wokalistka Sunday Munich - blisko spokrewniona z Matthewsem - Sarah Habbard (w "If Wishes Were Catholics", który niezamierzenie zupe³nie pewnie k³ania siê folklorowi z okolic Faroe) oraz tajemnicza Brianna snuj±ca swoje delikatne, syrenie zawodzenie po¶ród szorstko¶ci niepokoj±co burzliwego t³a przypominaj±cego smagany wichrem nieznaj±cym lito¶ci postrzêpiony ¿agiel w "Veil"). W "To Kill a King" natomiast Saltillo pozwala sobie na odrobinê szaleñstwa wciskaj±c miêdzy perkusyjn± szar¿ê niezapomniane pokrzykiwania Jamesa Browna.
P³yta, która powinna równie¿ dotrzeæ do co bardziej wra¿liwych s³uchaczy. I niech nie przesadzaj± ju¿ z tym horrorystycznym klimatem rodem z filmów Cronenberga...