¤ Ikeda, Ryoji - Dataplex ¤



Raster-Noton
2005

Ocena:
3.5

1. data.index, 2. data.simplex, 3. data.duplex, 4. data.triplex, 5. data.multiplex, 6. data.complex, 7. data.hypercomplex, 8. data.googolplex, 9. data.microhelix, 10. data.superhelix, 11. data.minimax, 12. data.syntax, 13. data.telex, 14. data.flex, 15. data.reflex, 16. data.convex, 17. data.vertex, 18. data.vortex, 19. data.matrix, 20. data.adaplex


Minimalistyczne machinacje Ryoji Ikedy znane mi z poprzednich kontrybucji Japoñczyka mog³y zachwycaæ artyzmem lub analiz± coraz g³êbszych obszarów muzycznej rozrywki, koncepcj± p³yty, wyrachowaniem, ch³odem, czy kompozytorsk± matematyk±. Ikeda dr±¿y³ g³owy s³uchaczy na wielu poziomach, ale to co s³yszê na "Dataplex" budzi co¶, czego chyba nigdy podczas s³uchania jego nagrañ nie zazna³em - przyspieszone bicie serca.

Wg informacji towarzysz±cych p³ycie, "Dataplex" powsta³ w oparciu o d¼wiêki stworzone z surowych danych komputerowych. W moim rozumowaniu- to jakby kto¶ s³ucha³ soundu wydawanego przez plik tekstowy. I nawet je¿eli jestem w b³êdzie - p³yta brzmi niesamowicie. Zapomnijcie o jakiejkolwiek g³êbi czy minimalnych, ultra-ambientowych teksturach, bowiem "Dataplex" odbywa siê jakby w jednym, acz usilnie naginanym wymiarze. D¼wiêki o których tu mowa nazwê z braku lepszego s³owa mikroskopijnymi pikniêciami, budz±ce skojarzenia z kodem binarnym przet³umaczonym na jêzyk odg³osów. Jednakowo¿ Ikeda u¿ywa owych atomów jako ca³kiem trwalego budulca, którego poustawiane obok siebie drobinki nale¿y zagêszczaæ, rozsiewaæ, uk³adaæ w struktury rytmiczne lub chaotyczne, manipulowaæ ich tonem - po prostu komponowaæ. Efekt moim zdaniem trwale zapisuje siê w pamiêci. Nie ma tu oczywi¶cie mowy o jakimkolwiek piêknie czy uczuciach, jednak¿e lekko¶æ i pomys³owo¶æ z jakimi Ikeda manipuluje tym wydawa³oby siê beznadziejnym zestawem d¼wiêków powoduje, ¿e nie dostajemy tu wy³±cznie miazgi o charakterze power nano-electronics, ani te¿ kolejnej wyzutej z czegokolwiek minimalistycznej transmisji dla kosmitów. W tym po prostu co¶ jest - duch w maszynie.

-- eliks [11 kwietnia 2006]



ostatnie recenzje autora:
Artefactum - Foxgloves & Bluebells -- [8 marca 2011]
Killing Joke - Absolute Dissent -- [8 grudnia 2010]
Threshold HouseBoys Choir, The - Form Grows Rampant -- [2 grudnia 2010]
Death in June - Peaceful Snow -- [26 listopada 2010]
Strength Through Joy - The Force of Truth & Lies -- [1 wrze¶nia 2010]
  wiêcej...



inne recenzje Ikeda, Ryoji:
Ikeda, Ryoji - Test Pattern -- eliks [31 lipca 2009]

powrót do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Decondition ‎&…
Maison Close –…
Nyodene D – Eden…
Consumer Electronics…
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciñski - We ar…
Jan Grünfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Déce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
wiêcej »

Polecamy: newforces: harsh noise/experimental sound label | wiêcej »

Polecane-satatuhatta: Label focusing on harsh noise and experimental sounds | wiêcej »

polecamy | wiêcej »

© 1996-2024 postindustry.org


wygenerowane w 0.018 s.